Reklama radiowa

W reklamie radiowej bardzo ważną rolę odgrywa umiejętność wpływu na wyobraźnię słuchaczy. Ważne jest tu umiejętne wykorzystanie dźwięków oraz słów, gdyż – jak potwierdzają liczne badania – taka kombinacja może w istotny sposób wpływać na emocje odbiorców reklamy. Radio jako środek przekazu wyróżnia się pewną intymnością, której nie ma w prasie oraz w telewizji. Jak twierdzą zaś słuchacze, ta reklama, która pojawia się w radiu, jest dla nich znacznie mniej irytująca niż ta, którą są „bombardowani” na okrągło w telewizji.
Dużą zaletą reklamy radiowej jest to, że za jej pomocą można dotrzeć do tych konsumentów, którzy telewizję oglądają dość rzadko. Radia słuchają ci, którzy wiele czasu spędzają w samochodach oraz ci, którzy w pracy mogą sobie pozwolić na słuchanie audycji radiowych (zazwyczaj w sklepach oraz w barach).
Inną zaletą radia jako nośnika reklamy jest możliwość bardziej elastycznego planowania emisji reklam. Wiele reklam można tu dostosować do pory dnia, zaś czas, w którym należy zaplanować emisję reklamy w radiu jest znacznie krótszy od tego, który obowiązuje w telewizji. Dla reklamodawców ważne są również takie czynniki, jak niższy koszt produkcji i emisji reklamy radiowej oraz krótszy okres jej przygotowania.